החלפת מפרק ברך: הברך הנו המפרק הכי גדול ומורכב בגוף האדם. יש לו תפקיד משמעותי בנשיאת הגוף שלנו, וביכולת שלנו לבצע פעולות גופניות שונות. משום כך בעקבות "שימוש רב שנים" בברכיים, ישנם הרבה מאוד אנשים הסובלים ממפרקי ברכיים פגועים. זה מתרחש על רקע פציעות או התפתחות של דלקת ניוונית במפרק הברך בשם אוסטאוארטריטיס. דלקת זו נגרמת עקב שחיקה והסימנים לכך הם כאבים בברך במרכז או בצד עם כל פעולה של הליכה, כיפוף הברך ועוד.

החלפת ברך בהתאמה אישית
Liad

החלפת ברך בהתאמה אישית

החלפת ברך בהתאמה אישית: הליכים קונבנציונליים לעומת ניתוח בהתאמה אישית  מיקום השתל בברך מושג באמצעות מכשירי ניתוח מותאמים אישית עבורך ואשר מעצבים את העצם באופן

קרא עוד »
שחיקת מפרק ברך
Liad

שחיקת מפרק הברך

שחיקת מפרק הברך שחיקת מפרק הברך: הברך היא המפרק הגדול והמורכב ביותר בגוף האדם. למפרק הברך תפקיד חשוב ומרכזי: נשיאת משקל הגוף שלנו במנוחה ובעת

קרא עוד »
סוגי משתלים שונים למפרק הברך
Liad

סוגי משתלים שונים למפרק הברך

סוגי משתלים שונים למפרק הברך: מידע רלוונטי ככלל, המשתלים הנמצאים בשימוש בישראל הינם משתלים מתקדמים המיוצרים על ידי מגוון חברות בינלאומיות. פרופ' קוסאשוילי יסביר לך בפגישת

קרא עוד »
ניתוח החלפת מפרק ברך
Liad

ניתוח החלפת ברך

מהו ניתוח החלפת מפרק ברך? (Total knee replacement) ניתוח החלפת ברך – רק אצל אורטופד בכיר מבנה הברכיים והשימושיות שלהם, הם אלה שתורמים לשחיקת סחוס.

קרא עוד »

כאשר אדם סובל מכאבים בברכיים, הוא ינסה לעשות הכול כדי לא לחוש זאת. אם הוא למשל רכב עד אז על אופניים, הוא יפסיק לרכב. הוא עלול לצמצם את מספר הפעמים בהן הוא יוצא מהבית, ויצא רק כאשר הוא חייב. הוא יאמץ אורח חיים "ישבני" בו הוא רוב הזמן נח או יושב ולא מתאמץ, כדי שלא לחוש את הכאבים. ברור שהוא גם לא יעשה ספורט ועוד. הכאב של מפרק ברך עם שחיקת סחוס, תמיד יהיה כאשר הברך זזה. אפשר לחוש את הכאבים במרכז הברך או בצד. קשה לעלות או לרדת במדרגות, להיכנס או לצאת מרכב. תחול גם ירידה בטווח התנועה של הברך וחוסר יציבות.

כאבים בברך? אולי אתם זקוקים לניתוח החלפת ברך

יש היום שיטות חדשות ומתקדמות בניתוחי החלפת מפרק ברך. הגישות החדשות קשורות בטכנולוגיה ניתוחית, או בשיטת הניתוח עצמו. למשל בשיטה של ניתוח החלפת מפרק ברך בהתאמה אישית, מיקום השתל וגם הכנה של עצמות הברך להשתלה שלו, נעשים באופן מותאם לאנטומיה של המטופל. ההישג הזה מתאפשר הודות לאבחון וסריקת הברך ובתכנון מראש של מהלכי הטיפול והניתוח.

ניתוח בהתאמה אישית, מאפשר הכנה מדויקת של העצם לקבלת התותב. כל שלב בניתוח מתוכנן על ידי אבחון תלת ממדי של הברך לפני הניתוח. חשוב לומר כי חלקם של ניתוחים שלא נעשים בהתאמה אישית, עלולים להיכשל עקב חוסר התאמה של השתל לברך.

בנוסף ניתוח רגיל עלול לגרום נזק למבנה האנטומי של התעלה התוך שלדית בברך, אשר מתרחשים על רקע מיקום אביזרי הניתוח לצורך השתלת התותבת. בניתוח בהתאמה אישית, יש שימור זהיר במיוחד של מבנה התעלה.

סוגי המשתלים בניתוח החלפת ברך

כל המשתלים אשר הנם בשימוש בארץ לצורך החלפת מפרק ברך, מיוצרים ע"י חברות בינלאומיות מוכרות. בפגישה עם המנתח שיבצע את הניתוח, תוכלו לקבל מידע על סוג המשתל המתוכנן לכם.

יש משתלים עשויים מרכיב פלסטי המקובעים ע"י מנגנון נעילה לעצם השוק. משתל זה מאפשר תנועה סיבובית מסוימת של מפרק הברך החדש.

יש משתלים המאפשרים יציבות בחלק הפנימי ומאפשר תנועה חלקית כמו שמתפקד מפרק ברך תקין. מדובר על משתלים מבטיחים מאוד, עם תוצאות טובות אחרי ניתוח. כל המשתלים החדשים נועדו כדי למקסם את התוצאה הניתוחית, ולדמות את תפקוד המשתל כמה שיותר לתפקוד הטבעי של מפרק הברך. לכל משתל יש לומר, יש את היתרונות והחסרונות שלו, ויש גם נתונים ממחקרים על שביעות הרצון של סוגי המשתלים.

יש משתל נוסף ומתקדם מאוד, המבוסס על עבודת מחקר קינמטית ואנטומית, אשר השאיפה שלו היא לאפשר כמה שיותר יציבות ותנועה למשתל כדי שיתפקד ממש כמו ברך טבעית.

לחצו כאן לקביעת תור אצל מומחה ברכיים