שמירה על בריאות הגוף לאורך זמן: כדי ליהנות מגוף בריא וחזק יש מספר פעולות שאפשר לבצע, וכאשר מתעוררות בעיות, צריך לדעת למי לפנות. רבות כבר נאמר אודות חשיבות השמירה על תזונה נכונה ועשירה במינרלים וויטמינים. כאשר אוכלים בריא ובצורה מאוזנת, זה מתבטא גם במראה החיצוני ובעיקר במצבורי השומן ובמראה העור.

שמירה על בריאות הגוף לאורך זמן: איך לשמור על מראה צעיר?

דרך פופולרית לשמור על מראה צעיר היא באמצעות ניתוחים פלסטיים. מנתח פלסטי מומחה יכול לבצע מתיחת פנים, שאיבת שומן, העלמת קמטים ופרוצדורות רבות אחרות, שישפרו את המראה החיצוני וישוו לו מראה רענן ומלא חיים. כאשר הניתוח מבוצע על ידי כירורג פלסטי מומחה ומיומן, הסיכוי להופעת סיבוכים הוא קטן, אך בכל זאת צריך לזכור שמדובר בניתוח פולשני ובכל ניתוח קיימים סיכונים. כמו כן, הניתוחים נערכים תחת הרדמה ומצריכים תקופת התאוששות.

כדי לשמור על מראה צעיר ועל גוף בריא לאורך זמן, צריך להתחיל כבר בשלבים מוקדמים בפעילות ספורטיבית. פעילות ספורטיבית ממריצה את הדם, משפרת את תפקוד המערכות בגוף ושומרת על חיוניות ובריאות. כמו כן, גם מי שעבר ניתוחים פלסטיים צריך לדאוג שהתוצאות יישמרו לאורך זמן ופעילות גופנית זו אחת הדרכים היעילות לוודא שאכן כך יהיה.

אולם, לפעילות גופנית יש את המחיר שלה, במיוחד כאשר היא אינה נעשית תחת פיקוח של מאמן כושר מקצועי. הסיכון בביצוע פעילות גופנית מוגברת או בתרגילים שאינם מותאמים מבחינת דרגת הקושי והתדירות לגיל המתאמן, הם שחיקת הסחוס והמפרקים. לאותה תוצאה ניתן להגיע גם בעקבות ההזדקנות, עלייה במשקל, פציעה או בשל מחלות הפוגעות במפרקים כמו אוסטיאוארטריטיס.

כמה מילים על אוסטיאוארטריטיס

אוסטיאוארטריטיס זו מחלה כרונית האופיינית לגיל השלישי, היכולה לגרום לכאבים חזקים ולפגיעה תפקודית. מחלה זו מתבטאת בעיקר במפרקי הירך, והיא משפיעה על הברכיים, האגן ועמוד השדרה.

חשיבות השמירה על הברכיים

ברכיים בריאות ותקינות מאפשרות לנו טווח תנועה רחב, כמו כיפוף, סיבוב, הליכה, עלייה וירידה במדרגות. בנוסף מומחה ברכיים נושא תפקיד חשוב בהחזקת משקל הגוף בצורה יציבה גם בזמן מנוחה וגם בזמן תנועה. כאשר הברכיים כואבות או שנוצרת שחיקה של הסחוס, יכולה להיות פגיעה באיכות החיים של המטופל וגם ביכולת התפקוד שלו, ולכן צריך לבדוק האם מדובר בבעיה רפואית המצריכה התערבות ניתוחית.

כדי לאבחן את הבעיה ולהחליט מהו הפתרון המתאים יש לפנות לאורטופד מומחה כמו ד"ר קוסאשוילי. אורתופדיה היא תחום ברפואה העוסק במחלות ופגיעות במערכת העצמות והשרירים של הגוף. כאשר יש כאבים בברכיים או חושדים בשחיקה של הסחוס, אורתופד הוא הרופא המוסמך לאבחן ולטפל בבעיה.

בחלק מן המקרים הטיפול יהיה ניתוח להחלפת מפרקת הירך. ניתוח החלפת מפרק ירך זו פרוצדורה פולשנית המבוצעת בהרדמה, אך היא נחשבת לשכיחה ונפוצה ויש ביכולתה לשפר באופן משמעותי את רמת הסבל של המטופל ויכולת התפקוד שלו.