שחיקת מפרק הברך

שחיקת מפרק הברך: הברך היא המפרק הגדול והמורכב ביותר בגוף האדם. למפרק הברך תפקיד חשוב ומרכזי: נשיאת משקל הגוף שלנו במנוחה ובעת פעילויות גופניות שונות. לפיכך, אין זה מפתיע כי הברכיים הם המפרקים הפגיעים ביותר לפציעות ולפיתוח מחלת מפרקים ניוונית על רקע שחיקתי (אוסטיאוארטריטיס).

התסמינים השכיחים למחלה השחיקתית של הברך הינם כאבים בצד הברך או בקדמתה בפעילויות כגון ירידת מדרגות או כניסה ויציאה מרכב, ירידה בטווח תנועת הברך וחוסר יציבות. הסטטיסטיקה מראה כי בערך שליש מכלל האוכלוסייה האמריקאית מעל גיל 45 סובלת מכאבים בברכים. כאבי ברכיים מגבילים את הפעילות היומית שלך, משפיעים על מצב הרוח שלך ועל בריאותך באופן כללי.

שחיקת מפרק הברך בקרב גילאי 65 ומעלה

שחיקת סחוס בברך היא תופעה המתרחשת בדרך כלל בקרב גילאי 65 ומעלה. שחיקה זו נובעת מהעומס המוטל על מפרקי הגוף, ומפרק הברך הוא הגדול ביותר מבין מפרקי הגו, וזה שנושא בעומס של משקל הגוף.

שחיקת סחוס בברך נובעת בדרך כלל מדלקת ניוונית בשם אוסטיאוארטריטיס. זוהי מחלה שכיחה מאוד בארץ וגם בעולם. תסמיני המחלה יהיו כאבים באזור הברך, קושי בעלייה במדרגות, קושי ליישר את הברך ואף אדמומיות או נפיחות.  הם אף יכולים לשמוע חריקות של הברך, הנובעים ממפגש של עצם הברך והשוק וירגישו סוג מסוים של נוקשות.

כאשר הסימפטומים יחמירו, יתקשו הסובלים ללכת ויאמצו אורח חיים "ישבני" שכן הם יחושו כאב גם במנוחה. מדובר על כאבים עזים שיש להם סיבה רפואית אמתית.

חיכוך עצם הברך והשוק – הסיבה לכאבי ברכיים

כאשר מתרחשת שחיקת סחוס, "נעלם" הריפוד של העצמות. עצם הברך מתחככת בעצם השוק, וזוהי הסיבה לכאבים העזים. שחיקת סחוס בברך, לא מתרחשת ביום אחד וזהו תהליך הדרגתי בו מאבד האדם את הסחוס, ולאחריו אין לו שום יכולת לתפקד עם הרגל הפגועה והוא יסבול מכאבים עזים וממגבלות בתפקוד.

הפתרון היחידי של שחיקת סחוס בברך – החלפת ברך

הפתרון היחידי לבעיה של שחיקת סחוס בברך, הנו ניתוח החלפת ברך. בניתוח זה מושתל בחולה משתל מלאכותי שמדמה כמה שיותר את תנועת הברך. היום נעשה הניתוח בשיטות מתקדמות וגם זמן השיקום התקצר. זהו ניתוח המומלץ לכל מי שסובל משחיקת סחוס מתקדמת וכאבי ברכיים.

אנשים הסובלים משחיקת סחוס, נוטים "לעצור" את חייהם. להסתגר בבית ולמעט לצאת. ניתוח החלפת ברך מציל את חייהם לא רק במובן הרפואי, אלא שהוא מאפשר להם לחזור לחיי שגרה מועילים וחיוניים.

אם גם אתם סובלים מבעיות ברכיים, פנו עכשיו אל יונה קוסאשוילי, אורטופד מומחה לבעיות ברכיים, מנהל המחלקה האורתופדית בבית חולים בילינסון, בזמנו הפנוי הוא עובד גם כמנתח פרטי במדיקל סנטר הרצליה

את/ה רוצה להיפטר מהכאב? היום זה אפשרי!

הרפואה המודרנית מציעה מגוון רחב של פתרונות שמרניים וניתוחיים בכדי לטפל במפרק שלך. אנו נכוון אותך בעזרת אורטופד מומחה לטיפול המתאים ביותר עבורך, בהתאם לגילך, רמת הפעילות, חומרת התהליך השחיקתי ובהתאם לתיאום הציפיות עמך על בסיס טיפולים רפואיים מוכחים, יעילים ומקובלים על פי הסטנדרטים המתקדמים ביותר. במידה ומוצו הטיפולים השמרניים אנו עשויים להמליץ לך לעבור ניתוח להחלפת מפרק הברך.

ראו עוד: החלפת מפרק ברך