סוגי משתלים שונים למפרק הברך: מידע רלוונטי

ככלל, המשתלים הנמצאים בשימוש בישראל הינם משתלים מתקדמים המיוצרים על ידי מגוון חברות בינלאומיות.

פרופ' קוסאשוילי יסביר לך בפגישת הייעוץ טרם הניתוח על סוג המשתל אותו הוא ישתיל במהלך הניתוח.

ככלל, המשתלים מחולקים לקבוצות הבאות:

FIX BEARING – תצורה זה הרכיב הפלסטי (MENISCAL BEARING) אינו חופשי לתנועה ומקובע באמצעות מנגנון נעילה לרכיב המתכתי של עצם השוק (TIBIAL TRAY)

MOBILE BEARING – תצורה בה הרכיב הפלסטי מובילי ומתאפשרת תנועה סיבובית מסויימת שלו.

Medically Stabilized Knee
(MEDIAL PIVOT) – משתל שמקנה יציבות בחלק הפנימי ומאפשר חופש תנועה בחלקו החיצוני בדומה למפרק הברך התקין. זוהי קבוצה חדשה יחסית של משתלים בארץ ואשר תוצאותיה נראות מבטיחות ביותר. קבוצה זו נוצרה על מנת לנסות ולשפר ולמקסם את התוצאה הניתוחית ולהוות קפיצת מדרגה נוספת בשרשרת המורכבת אשר עשויה להוביל לשביעות רצון טובה יותר ולמטופלים מאושרים יותר.

כל אחת מקבוצות המשתלים הללו יכולה להיות בתצורה של (CR שימור הרצועה הצולבת האחורית – PCL) או בתצורה של PS (הקרבת הרצועה הצולבת האחורית ובמצב שכזה המשתל עצמו מחליף את תפקודה של הרצועה) ויכולה להיות מקובעת לעצם באמצעות צמנט (מעין דבק רפואי) .

לכל אחד מסוגי המשתלים יש לכאורה את היתרון והחיסרון היחסיים שלו. אם כי, לא הוכח עד היום באופן מובהק כי יש יתרון ברור לאחד מהסוגים למול האחרים. יש לציין כי העדויות המחקריות העדכניות מצביעות על כך שבקבוצה מסוג ה- MEDIALLY STABILIZED KNEE שיעורי שביעות הרצון בקרב המטופלים מעט גבוהים מהמשתלים האחרים.

ראו עוד: החלפת מפרק ברך

סוגי משתלים שונים למפרק הברך

MEDIALLY STABILIZED KNNE – SPHERE

משתל זה מבוסס על עבודת מחקר אנטומית וקינמטית (כיצד הברך זזה) מקיפה ששיפרה את ההבנה של כיצד הברך התקינה מתפקדת .

המשתל מבוסס על עיקרון בו החלק הפנימי (מידאלי) הינו יציב (באמצעות משטחי חיכוך תואמים בדמות כדור בתוך קערה) וחלק חיצוני (לטארלי) חופשי שמאפשר תנועתיות בהתאם לקינמטיקה של כל מטופל.

המשתל מתאפיין במגוון הרחב ביותר של הגדלים לצורך התאמה אנטומית מושלמת. מתאפיין ברכיבי טיביה (TIBIAL TRAY) אנטומיים (לימין ולשמאל) ובמרכיבי פוליטילן (BEARING) בגדלים של 1 מ"מ לצורך יצירת איזון מושלם. הגאומטריה של המשתל ייחודית ומאפשרת יציבות מרבית בכל טווח התנועה. כמו כן, עיצוב המשתל ידידותי במיוחד לפיקת הברך ובאמצעות כך מאפשר לבצע את הניתוח ללא החלפת פיקה או עם החלפת פיקה (נושא שהינו לשיקול המנתח).

לחצו כאן על מנת לעבור לעמוד הראשי

לחצו כאן למידע נוסף אודות ניתוח החלפת מפרק ברך

משתלים למפרק הברך