היערכות לניתוח החלפת מפרק ירך

הכנה לניתוח

טרם הניתוח פרופ' קוסאשוילי יעריך את מצבך ויבדוק באופן מדוקדק את מפרק הירך על מנת לתכנן את ניתוח החלפת מפרק הירך ובכדי להבטיח כי אין גורמים שיכולים למנוע את ביצוע הניתוח.

בדיקות מעבדה והדמיה טרום הניתוח

לפני הניתוח תידרש לביצוע בדיקות דם, א.ק.ג, צילומי חזה, אגן ומפרקי ירכים וכן בדיקת מטוש אף להימצאות חיידקים עמידים לפני הניתוח שלך. יש לבצע בדיקות אלה במהלך החודש טרם המועד המתוכנן.

תרופות

לפני הניתוח, עליך לספק לפרופ' קוסאשוילי ולרופא המשפחה רשימה מלאה של התרופות שאתה נוטל, כולל מינונים וזמנים. יתכן ויודיעו לך אם אתה צריך להפסיק או לשנות תרופה כלשהיא לפני הניתוח.

בדיקת מרדים טרום ניתוח

יש לקבוע בדיקת מרדים טרם הניתוח. למפגש זה יש להביא את בדיקות ההדמיה והמעבדה שפורטו לעיל וכן דף סיכום מידע רפואי עדכני מרופא המשפחה המפרט את מצבך הרפואי.

ציוד מיוחד

לאחר הניתוח ייתכן שתצטרך ציוד מיוחד כמו גרביים אלסטיות וקביים. ניתן לשכור או לקנות אותם בחנויות מיוחדות כגון יד שרה.

 בבית החולים

נא להביא:

  1. רשימה מלאה של תרופות השגרה שלך, צילומי רנטגן ובדיקות הדמיה נוספות כגון MRI
  2. ניירת עבור אשפוז בבית החולים כולל עותק של תעודות ביטוח או התחייבות
  3. כל ציוד שיידרש (קביים, גרביים וכו ')  כפי שהורה לך פרופ' קוסאשוילי.

ביום הניתוח

ההליך הניתוחי ייקח בערך שעה עד שעתיים. תהיה הכנה טרום-ניתוחית ואחריה ניטור בחדר ההתאוששות. יש לזכור כי זמן השהיה שלך מחוץ לחדרך יהיה ארוך יותר מהזמן הדרוש להליך הניתוחי וזאת בשל הזמן הדרוש להכנה שלך לניתוח, הליך הרדמה והניטור בזמן ההתאוששות מההרדמה. תשומת לב מיוחדת ניתנת על מנת להקל על כאב לאחר הניתוח. אל תהססו לקרוא לאחות, גם באמצע הלילה, על מנת להתייעץ ולקבל טיפול במידה וסובלים מכאב.  בדיקות שגרתיות יבוצעו על ידי האחיות.

אחרי הניתוח

צוות  מקצועי יטפל בהחלמה שלך החל מהיום הראשון לאחר הניתוח, על ידי הגדרת תכנית השיקום המתאימה ביותר עבורך ועבור המלווה אותך בתהליך ההחלמה והשיקום.

ניתן להתחיל בשיקום  כבר ביום הניתוח בכפוף לאישורו של פרופ' קוסאשוילי וע"פ תוכנית השיקום בה הוא ינקוט. את/ה יכול/ה להתקדם בנשיאת משקל ורשאי להפסיק שימוש באביזרי עזר כאשר רמת הנוחות שלך והבטחון משתפרים. למרות שהדבר משתנה בין מטופל למטופל, רוב המטופלים מפסיקים שימוש  באביזרי עזר תוך כשבועיים לאחר הניתוח.

הטיפול במפרק הירך החדש שלך

עקוב אחר ההוראות של פרופ' קוסאשוילי בזהירות כדי למזער סיבוכים אפשריים אשר יכולים להשפיע על ההתאוששות שלך ועל השתל שלך. סיבוכים אלה, עם זאת, הם נדירים למדי וכמה כללים פשוטים יכולים להפחית את הסיכון. לפיכך, אל תשכחו:

  1. נהלו חיים בריאים ופעילים.
  2. במקרה של חום, דלקת גרון או זיהום כלשהו, יש לומר לרופא שיש לך שתל במפרק הירך.
  3. יש ליטול גרם מוקסיפן כשעה לפני כל טיפול שיניים, כולל טיפולי שיננית. במקרה של רגישות למוקסיפן יש להתייעץ עם פרופ' קוסאשוילי.
  4. נא להקפיד על בדיקות תקופתיות ומעקב עיתי.

אם יש לך חששות לגבי מפרק הירך החדש שלך אל תהססו לפנות לפרופ' קוסאשוילי, ולבסוף

… תהנה ממפרק הירך החדש שלך!